Kiedy warto zmienić agencję kreatywną? Poznaj 5 sygnałów świadczących o tym, że czas na zmianę oraz wskazówki, jak zrobić to profesjonalnie.
Przejdź do akapitu:
Jeśli mimo upływu czasu Twoje kampanie marketingowe nie przynoszą zauważalnych efektów, takich jak wzrost sprzedaży, lepsze zaangażowanie klientów czy poprawa wizerunku marki, to sygnał alarmowy. Agencja powinna dostarczać mierzalne rezultaty zgodne z ustalonymi celami. Tu jednak “mała” uwaga. Jeżeli na przykład zmniejszyłeś_aś wcześniej ustalony budżet reklamowy lub mimo usilnych sugestii agencji :-), przez długi czas nie pozwalałeś_aś na dostosowanie języka komunikacji marketingowej do na przykład odmłodzonej grupy docelowej, wówczas odpowiedzialność za brak wyników będzie leżeć częściowo po Twojej stronie.
Zobacz: Jak wybrać agencję kreatywną do kampanii?
Marketing wymaga kreatywności i ciągłego dostosowywania się do zmieniających się trendów. Jeżeli działania agencji wydają się powtarzalne i przewidywalne, a proponowane rozwiązania nie wyróżniają Twojej marki, być może nadszedł czas na zmianę. Marketing zmienia się dynamicznie, a jednym z kluczowych trendów jest content marketing. Sprawdź wyzwania i prognozy na 2025 rok!
Niedotrzymywanie terminów, niedostępność czy trudności w uzyskaniu odpowiedzi na pytania mogą świadczyć o słabej organizacji pracy w agencji kreatywnej. Dobra współpraca opiera się na przejrzystej, sprawnej i przyjaznej komunikacji. Być może zmnieniła się osoba, która prowadziła Twoją markę, a nowy pracownik nie dorównuje oczekiwanym standardom? Jeśli chcesz uniknąć problemów, jeszcze przed zawarciem współpracy, zobacz koniecznie - jak ocenić współpracę na etapie ofertowym.
Twoja firma dynamicznie się rozwija, planujesz ekspansję na nowe rynki lub zmieniasz strategię marketingową? Sprawdź, czy obecna agencja kreatywna nadąża za zmianami i spełnia Twoje oczekiwania. Może się okazać, że obecna agencja kreatywna nie ma doświadczenia, kompetencji czy zasobów, aby sprostać nowym wyzwaniom. Przykładowo, nigdy wcześniej nie organizowałeś loterii konsumenckiej i nie chcesz, aby Twoja dotychczasowa agencja uczyła się “na Tobie”. Kolejny przykład? Twoja komunikacja i media plany do tej pory nie uwzględniały produkcji spotów reklamowych, przeznaczonych do digitalu oraz telewizji, ale teraz oczekujesz kreatywnych scenariuszy i sprawnej koordynacji projektu?
Taką zmianę warto przeprowadzić w przemyślany i zaplanowany sposób. Warto bowiem rozstać się z dotychczasową agencją kreatywną w “biznesowym szacunku”, a przede wszystkim zachować ciągłość działań marketingowych. Rozważasz współpracę z agencją social media? Zobacz, na co zwrócić uwagę przed podjęciem decyzji.
Określ, czego oczekujesz od współpracy, jakie masz nowe potrzeby i jakie cele chcesz osiągnąć. Jakie kompetencje agencji kreatywnej są teraz dla Ciebie kluczowe? Zrozumienie tych priorytetów pomoże Ci znaleźć idealnego partnera.
Przyglądnij się agencjom, ich portfolio, opiniom klientów i doświadczeniu w Twojej branży. Więcej wskazówek dotyczących wyboru agencji kreatywnej znajdziesz tutaj: "Jak wybrać agencję kreatywną".
Bądź profesjonalny_a i poinformuj obecną agencję o zakończeniu współpracy z odpowiednim wyprzedzeniem. Przestrzegaj warunków umowy dotyczących okresu wypowiedzenia.
Przed zakończeniem współpracy z dotychczasową agencją upewnij się, że masz dostęp do wszystkich istotnych materiałów, takich jak:
Pliki graficzne
Hasła do kont reklamowych
Raporty z dotychczasowych kampanii.
To pozwoli nowej agencji kreatywnej płynnie przejąć obowiązki, dzięki czemu nie ucierpi ciągłość komunikacji Twojej marki.
Po wyborze nowej agencji zaplanuj szczegółowe spotkanie wdrożeniowe. Przekaż wszystkie informacje, które pomogą jej zrozumieć Twoje potrzeby i dotychczasowe działania. Wspólnie ustalcie cele oraz zasady współpracy.
Porozmawiajmy o kampani reklamowej dla Twojej marki
Wybierz formę kontaktu w zależności, na jakim etapie planowania kampanii reklamowej obecnie się znajdujesz:
Potrzebujesz nowej agencji kreatywnej? Skontaktuj się z nami - zrealizowaliśmy dziesiątki kampanii reklamowych, loterii promocyjnych i akcji konsumenckich, a nasi Klienci powierzają nam kolejne briefy.
Wiemy, jak pomóc także Twojej marce!
Kluczem do sukcesu jest odpowiednie rozpoznanie momentu, w którym warto dokonać zmiany oraz profesjonalne podejście do wyboru nowego partnera. Stawką jest znalezienie sprawdzonej agencji kreatywnej, której działania wzniosą komunikację Twojej marki na wyższy poziom!